PROJECTE EDUCATIU

Educació Infantil

Considerem l'Educació Infantil un dret del xiquet, imprescindible per a l'optimització del seu desenvolupament.
Plantegem activitats globalitzades que tinguen interés i significat per als xiquets, amb una metodologia basada en les experiències, les activitats i el joc, creant un ambient d'afecte i confiança, per a potenciar  la seua autoestima i integració social.

L'objectiu primordial de l'Educació Infantil és satisfer les necessitats físiques,  intel·lectuals, afectives i socials del xiquet/a mitjançant la utilització de tècniques pedagògiques adequades, desenvolupant les capacitats que els permeten:

a) Descobrir i construir, a través de l'acció, el coneixement del seu propi cos i el dels altres, valorar les seues possibilitats d'acció i aprendre a respectar les diferències.

b) Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social a través del joc, i desenvolupar actituds de curiositat i observació.

c) Adquirir progressivament autonomia en les activitats habituals d'alimentació, higiene i descans, i adoptar hàbits de seguretat davant el risc en la seua relació amb l'entorn.

d) Construir una imatge ajustada de si mateixos i desenvolupar les seues capacitats afectives.

e) Establir relacions positives amb els iguals i els adults, adquirir les pautes elementals de convivència i relació social, i regular progressivament la conducta en diferents contextos.

f) Desenvolupar les habilitats per a expressar les necessitats pròpies i per a comprendre-les demandes dels altres.

Com i què treballem

Als nostres centres l´alumne  és el protagionista del seu propi aprenentatge, treballem amb un estil educatiu obert, acollidor, alegre, de tracte personal i confiança mutua. Conta amb un equip humà implicat en l´educació i el benestar dels alumnes, encaminats en tot moment en la formació i en la millora continuada de la pràctica educativa. 

Ens comprometem amb l´entorn, la llengua, la cultura, els costums i les tradicions de la nostra ciutat a través de projectes que ajuden a créixer.

Proposem una escola inclusiva i propera, atenent en tot moment a la diversitat perquè volem donar resposta a les diferents individualitats dels nostres alumnes.

La relació i comunicació amb les famílies es realitza mitjançant reunions: reunió inicial (començament el curs) i reunió trimestral. A banda mantenint sempre el contacte a través de l ágenda personal de cada xiquet o comunicació diària cada matí o cada vesprada. durant el curs per afavorir la col.laboració familia-escola. 

El treball de les educadores a l´aula per projectes, considerem que és una manera molt eficaç per potenciar totes les capacitats, ja que, acosta la vida escolar dels xiquets amb la vida real. 

 

Organització de la jornada

Papà, mamà volem recordar-vos que:
7.30 : Comencen a arribar els matiners. Penjar motxilles, desdejunis… (fins a les 8.30).
9.00 : Arribem al col·le, i mentre esperem als nostres companys juguem un ratet.
9.15 : Cadascun ja en la seua classe, passem llesta, comentem i relatem mostres vivencies. És hora també de revisar les agendes a veure que comenten els nostres papis.
10.00 : Ens preparem per a esmorzar, l'encarregat reparteix els esmorzars.
10.30 : Jugant amb la nostra mestra aprenem moltes coses. “És hora de treballar” ( 1 any).
10.30 : És hora d'eixir al pati: juguem amb les bicis, ens tirem pel tobogan, correm i el passem molt bé (2 anys).
11.00 : És hora d'eixir al pati: juguem amb les bicis, ens tirem pel tobogan, correm i el passem molt bé (1 anys).
11.00 : Jugant amb nostra mestra aprenem moltes coses. “És hora de treballar” ( 2 anys).
11.30 : Cal endreçar-se, anem els que sabem al bany, bevem aigua, comença a fer olor estrany… canvi de bolquers! Mentre esperem torn ens relaxem escoltant música tranquil·la.
11.45 : Canviem d'activitat: els que no mengen es jugaran, i els que  menjarem, ens llavem les mans i ens posem els *pechitos.
12.00 : Ens asseiem en les cadires. Juguem una miqueta amb cullera, però a poc a poc anem aprenent a menjar solets.
12.30 : És l'hora de l'eixida per als quals no mengem en el col·le.
13.00 : Ens posem bonics mentre esperem que arriben els nostres papàs, juguem a jocs de taula, veiem contes. Els que ens quedem a dormir la migdiada ens endrecem i revisem bolquers.
13.30 : Ens anem a casa….i per als quals es queden …dolços somnis.
14.00 : Hora de menjar les nostres mestres.
15.30 : Comencen a arribar els nostres companys de la vesprada. Cal despertar als ressagats perquè s'unisquen al nostre joc.
16.00 : Arriba l'hora del berenar.
16.30 : Ens posem bonics…ja que alguns acaben la jornada: veiem contes, cantem...
16.45 a 18.00 : Prompte arribaran a recollir-nos…els que ens quedem seguim amb les nostres activitats.